Sprijin pentru înființarea de întreprinderi sociale în mediul URBAN

Fonduri europene nerambursabile pentru Regiunea Sud Est - Dobrogea- 2024

Programul Sprijin pentru înființarea de întreprinderi sociale în mediul urban din regiunea Sud-Est Dobrogea își propune să transforme idei inovatoare în afaceri sociale de succes.

Prin susținerea persoanelor cu potențial antreprenorial, programul contribuie la dezvoltarea unei economii locale mai puternice și mai incluzive, creând noi locuri de muncă și îmbunătățind calitatea vieții comunităților.

Obiectivul principal al programului este îmbunătățirea accesului la piața muncii pentru tineri, șomeri de lungă durată și grupuri defavorizate.

Ce este o intreprindere sociala ?


  • Întreprinderile sociale sunt persoane juridice de drept privat care respectă principiile economiei sociale și reprezintă ansamblul activităţilor organizate independent de sectorul public, al căror scop este să servească interesul general, interesele unei colectivităţi şi/sau interesele personale nepatrimoniale, prin
    creşterea gradului de ocupare a persoanelor aparţinând grupului vulnerabil şi/sau producerea şi furnizarea de bunuri, prestarea de servicii şi/sau execuţia de lucrări.

  • Întreprinderile sociale trebuie să îndeplinească următoarele condiții pentru a fi certificate, astfel:

  • ● activitatea desfășurată are scop social;
    ● respectă principiile economiei sociale;
    ● respectă următoarele criterii:

  • a) acţionează în scop social şi/sau în interesul general al comunităţii;

  • b) alocă minimum 90% din profitul realizat scopului social și rezervei statutare;

c) se obligă să transmită bunurile rămase în urma lichidării către una sau mai multe întreprinderi sociale;

d) aplică principiul echităţii sociale faţă de angajaţi, asigurând niveluri de salarizare echitabile, între care nu pot exista diferenţe care să depăşească raportul de 1 la 8.

Regiunea de dezvoltare Sud-Est Dobrogea
Sprijin pentru infiintarea de intreprinderi sociale in mediul URBAN Oltenia

Cat este finantarea ?

Suma finantata este de 64.000 si reprezinta:

  • maxim 90% din valoarea eligibilă

Cat este contributia proprie ?

  • minim 10%

Care este GRUPUL TINTA?

Grupul tinta intreprinderi sociale

Grupul țintă este format din 131 persoane care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
- intenționează să înființeze IS în mediul URBAN în regiunea Sud Est Dobrogea;

- au vârsta peste 18 ani;
- au domiciliul în regiunea în care se implementează proiectul;
- nu au mai participat la masuri simila recofinanțate din fonduri nerambursabile;
- nu au mai beneficiat de ajutor de minimis în ultimii 3 ani consecutivi.
- absolvenți de studii medii (liceal)

Care e structura grupului tinta ?

- 31% (41 persoane) persoane din grupurile: șomeri, șomeri de lungă
durată, persoane din grupuri dezavantajate pe piața muncii,
persoane inactive;


- 35% (46 persoane) persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, cu precădere tineri, îndeosebi NEETs;


- 34% (44 persoane) tineri cu vârsta de peste 30 de ani și până în 35 de ani.

Cine sunt solicitantii eligibili ?

Creează și mentine ocupate cel puțin 4 locuri de muncă pentru cel puțin 14 luni în perioada de implementare a proiectului si pentru cel puțin 13 luni după finalizarea acestuia și asigură o cofinanțare de minimum 10% din valoarea eligibilă a proiectului.


Este obligatoriu ca în cadrul întreprinderilor sociale înființate să fie angajate persoane având unul din următoarele statute pe piața muncii: Persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, șomeri, șomeri de lungă durată, persoane din grupuri dezavantajate pe piața
muncii, persoane inactive.


Persoanele fizice care înființează afaceri nu trebuie să aibă calitatea de asociați majoritari în structura altor întreprinderi (inclusiv Persoane Fizice Autorizate, Persoane Fizice Independente, Întreprinderi Individuale Întreprinderi Familiale etc.) la data semnării
contractului de subvenție.

Îndeplinești toate conditiile pentru a infiinta o Intreprindere Sociala?

Lasă un profesionist, expert în fonduri europene, să te ajute să obții finanțarea !

Programeaza o sesiune GRATUITA de Consultanta !

PROGRAMEAZA  ACUM ! 

Care sunt cheltuieli eligibile ?

IMNPORTANT !

Fiecare cheltuială efectuată trebuie să fie în legătură cu fluxul activităților/subactivităților codului CAEN pentru care se solicită finanțare.

Cheltuieli cu salariile personalului nou angajat (maxim 216.000 lei)

Cheltuieli salariale


Venituri asimilate salariilor pentru experți proprii/ cooptați
Contribuţii sociale aferente cheltuielilor salariale şi cheltuielilor asimilate acestora (contribuţii angajaţi şi angajatori)


Cheltuieli cu deplasarea personalului întreprinderilor sprijinite:


-Cheltuieli pentru cazare
-Cheltuieli cu diurna personalului propriu
-Cheltuieli pentru transportul persoanelor (inclusiv transportul efectuat cu mijloacele de transport în comun sau taxi, gară, autogară sau port ș i locul delegării ori locul de cazare, precum și transportul efectuat pe distanța dintre locul de cazare și locul delegării)


Taxe și asigurări de călătorie și asigurări medicale aferente deplasării


Cheltuieli aferente diverselor achiziții de servicii specializate, pentru care beneficiarul ajutorului de minimis nu are expertiza necesară


Cheltuieli cu achiziția de active fixe corporale (altele decât terenuri și imobile), obiecte de inventar, materii prime și materiale, inclusiv materiale consumabile, alte cheltuieli pentru investiţii necesare funcţionării întreprinderilor

Cheltuieli de leasing fără achiziție (leasing operațional) aferente funcționării întreprinderilor (rate de leasing operațional plătite de întreprindere pentru: echipamente, vehicule, divers e bunuri mobile și imobile)


Utilităţi aferente funcţionării întreprinderilor


Servicii de administrare a clădirilor aferente funcţionării întreprinderilor


Servicii de întreţinere şi reparare de echipamente şi mijloace de transport aferente funcţionării întreprinderilor


Arhivare de documente aferente funcţionării întreprinderilor


Amortizare de active aferente funcţionării întreprinderilor


Cheltuieli financiare şi juridice (notariale) aferente funcţionării întreprinderilor


Conectare la reţele informatice aferente funcţionării întreprinderilor


Cheltuieli de informare şi publicitate aferente funcţionării întreprinderilor


Alte cheltuieli aferente funcţionării întreprinderilor


Prelucrare de date Întreţinere, actualizare şi dezvoltare de aplicaţii informatice


Achiziţionare de publicaţii, cărţi, reviste de specialitate relevante pentru operaţiune, în format tipărit şi/sau electronic


Concesiuni, brevete, licenţe, mărci comerciale, drepturi şi active similare


Cheltuielile aferente garanțiilor oferite de bănci sau alte instituții financiare

NU SUNT ELIGIBILE/ NU SE FINANȚEAZĂ


a) activități de pescuit și acvacultură;


b) activități legate de producția primară a produselor agricole;


c) activități legate de producția primară de produse pescărești și de acvacultură;


d) activități de prelucrare si comercializare ale produselor agricole


e) producție sau comercializare de armament, muniții, explozibili, tutun, alcool, substanțe aflate sub control național, plante, substanțe și preparate stupefiante și psihotrope


f) producție sau comercializare de produse energetice definite potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, activități de leasing


g) activități legate de export către țări terțe sau către alte state membre

Cum se face inregistrarea si selectia Beneficiarilor?

Inregistrarea si selectia Beneficiarilor se va face conform urmatoarelor etape:

1. Selectarea grupului țintă

Vor fi selectate minim 131 de persoane ce vor participa la cursurile organizate în cadrul programului de formare antreprenorială.

  • Formare în domeniul economiei sociale (Antreprenor în economia socială, cod COR 112032).

Se vor organiza cursuri de formare profesională pentru cele 131 de persoane selectate anterior. Participantii la cursuri vor beneficia de o subventie in valoare de 200 de lei (5 lei/ora).

  • Formare complementară în vederea înființării de întreprinderi sociale.

Se vor derula alte activități de formare profesională în cadrul unui program de formare antreprenoriala complementara (cursuri de specializare în domenii relevante pentru antreprenoriatul social), justificate prin certificate de participare

2. Depunerea și selectarea planurilor de afaceri

În această etapă se va deschide sesiunea de depunere a planurilor de afaceri și vor fi selectate planurile cu punctajul cel mai mare pentru a primi finanțarea.

3. Consiliere ulterior finalizării procesului deselecție a planurilor de afaceri

Persoanele ale căror planuri de afaceri au fost selectate în vederea acordării ajutorului de minimis vor primi consiliere completând cunoștințele și aptitudinile dobândite de în cadrul formărilor derulate anterior.

4. Înființarea întreprinderilor sociale și semnarea contractelor de subvenții

Implementarea planurilor de afaceri această etapă poate dura maxim 18 luni după semnarea contractului de subventie.

În acestă etapă trebuie achiziționate toate echipamentele, serviciile din planul de afaceri inclusiv ocuparea locurilor de muncă asumate.

5. Perioada de sustenabilitate a proiectului – această etapă va avea minim 13 luni.

În această etapă aveți obligația să mențineți întreprinderea socială activă și să mențineți locurile

Locuiesti in Regiunea Sud Est - Dobrogea si vrei să înființezi o întreprindere socială in mediul urban?

Nu știi care sunt etapele obtinerii finantarii ?

Discuta cu un consultant in fonduri europene si afla tot ce te intereseaza!