Programul Start Up Nation Diaspora 2022

Programul Start Up Nation Diaspora 2022, primul program traditional cu finantare nerambursabila al MAT reluat dupa pandemia COVID-19

Fonduri europene pentru startup

Câți bani poți obține GRATUIT prin programul START Up Nation Diaspora?

a) 20.000 daca vei crea 1 loc de munca
b) 40.000 daca vei crea 2 locuri de munca.

 

Care este contributia proprie?


Minim 5% - Maxim 15% din valoare

Ce conditii trebuie să indeplinesti?


1. Ai o firmă SRL, SRL-D sau Cooperatie înființată după data de 01 ianuarie 2020


2. Firma ta este IMM (ai avut mai putin de 249 angajati anul trecut)


3. Poti solicita finantare pentru un singur cod CAEN


4. Daca ai mai multe firme care indeplinesc conditiile, nu poti aplica decat cu o singura firma


5. Nu ai datorii la buget


6. Nu ai accesat mai mult de 200.000 euro fonduri europene


7. Creezi cel putin 1 loc de munca


8. Contribuția ta este minim 5% - maxim 15%


9. NU ai fost asociat/actionar intr-o firma care a primit finantare in editiile anterioare Start Up Nation, Masura 2 – “Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor”, Schema Horeca

10. Nu ai detinut parti sociale/actiuni la societati care au semnat acord de finanțare la sesiunile anterioare ale programului Start –Nation și au înstrăinat mai mult de 49% din părțile sociale sau acțiuni, indiferent dacă societatea a primit sau nu AFN

11. Ai locuit in străinătate în ultimele 12 luni cel puțin.

Ce poți face cu banii?


a) Poți cumpăra spaţii de lucru, spaţii de producţie şi spaţii pentru prestări servicii şi comerţ (exclusiv spatii cu destinatie locativa)

PERMIS:

  • spatii mobile de lucru/productie, prestari servicii/ comert,
  • inclusiv corturi pentru organizarea de evenimente si
  • baloane presostatice


b) Poți cumpăra echipamente tehnologice, maşini, utilaje, electrostivuitoare, motostivuitoare şi instalaţii de lucru-inclusiv software-ul aferent

Autoturismele 100% electrice vor fi asimilate echipamentelor tehnologice

EXCLUS:

  • jocuri de noroc mecanice, electrice, electronice,
  • mese de biliard,
  • automate muzicale.

PERMIS - echipamente pentru locurile de joacă, săli de sport, fitness, drone, x-body și de forță, echipamente, respectiv sisteme specifice în scopul obţinerii unei economii de energie, sisteme care utilizează surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activităţilor pentru care a solicitat


c) Poți cumpăra mijloace de transport: autoturisme, autobuze, microbuze, biciclete, mopede, motociclete, kart-uri, UTV-uri, ATV-uri, rulote cu sau fără motor, elevatoare, încărcătoare, remorci și semiremorci, platforme, izoterme și frigorifice, doc plutitor, șalupe maritime pentru călători, ambarcaţiuni de agrement, aparate de zbor, autoutilitare și autovehicule cu destinație specială, cu excepţia tuturor vehiculelor simbol G.

Autoturismele 100% electrice vor fi asimilate echipamentelor tehnologice


EXCLUS – vehicule de transport marfa

- Pentru activitățile de rent a car, școli de șoferi si pilotaj și transporturi cu taxi-uri nu este limitată valoarea maximă și numărul de autoturisme achiziționate.
- Pentru toate celelalte alte activități autoturismele sunt eligibile în valoare eligibilă de maxim 50.000 lei și maxim 1 autoturism / beneficiar.


d) Poți cumpăra birotică, mobilier, sisteme de securitate


e) Poti achita salariile, utilitățile (energie electrica, consum apă, gaze, salubritate, abonament telefon si internet), servicii de contabilitate și cheltuielile aferente chiriilor pentru spaţii de lucru, spaţii de producţie sau spaţii pentru prestări servicii şi comerţ


- Pentru aplicanții care își asumă crearea și menținerea 1 loc de muncă, valoarea acestor cheltuieli (salarii, utilități, servicii de contabilitate și chirii) reprezintă o sumă forfetară de maxim 30.000 lei


- Pentru aplicanții care își asumă crearea și menținerea 2 locuri de muncă, valoarea acestor cheltuieli (salarii, utilități, servicii de contabilitate și chirii) reprezintă o sumă forfetară de maxim 60.000 lei


f) OBLIGATORIU se achizitioneaza un Pachet digital (voucher de digitalizare) de minim 25000 lei care să conțină:


a. minim web-site de prezentare a activității sau magazin on-line,


b. cheltuieli înregistrare domeniu fără hosting, pentru operatorii economici care nu deţin alt site şi care trebuie să fie funcţional la data depunerii cererii de eliberare a ajutorului de minimis și pe toată perioada de monitorizare,

c. cheltuieli de promovare a site-ului/magazinului on-line,

d. un soft necesar desfășurării activității și semnatură electronică.

e. Opțional și suplimentar, pachetul digital poate conține și echipamente IT tehnică de calcul tip PC, format din: unitate centrală, server, monitor, imprimantă /copiator /multifuncţională, inclusiv sisteme portabile, licenţe necesare desfăşurării activităţii, telefoane smart, tablete.

f. Cheltuiala cu semnătura electronică este eligibilă și înainte de semnarea acordului de finanţare

g) Poti cumpara Active necorporale referitoare la brevete de invenție, francize , etichetare ecologică

h) Poti achita Cursuri de dezvoltare a abilităţilor antreprenoriale desfășurate în România sau în altă țară membră a Uniunii Europene – pentru asociatul/ acționarul / angajații societăţii aplicante - de maxim 1000 lei/persoană

i) Poti plati Taxa pe valoarea adăugată (TVA) nedeductibilă pentru aplicanții neplătitori de TVA conform Codului Fiscal;

j) OBLIGATORIU – achizitia a Două plăcuțe informative obligatorii în valoare de maxim 500 de lei

k) Poti achita Cheltuielile financiare aferente creditelor/garanțiilor obținute pentru creditele contractate (dobanda pentru credite punte)

Sunt EXCLUSE de la finantare:

  • Sistemele de minare/stocare pentru criptomonede, astrologie și spiritism, inclusiv on-line,
  • servicii personale de tipul: servicii de escortă, servicii de stabilire a întâlnirilor, video chat,
  • servicii ale agențiilor matrimoniale, video chat on-line pentru consiliere matrimonială și psihologică,
  • site-uri de matrimoniale.

Cum se obțin cei 200.000 lei ?

Consultanta fonduri europene START-UP NATION 2022

1. Înființezi o firmă (dacă nu ai deja o firmă înregistrată dupa 1.01.2020)
2. Te înregistrezi ca solicitant pe platforma Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii
3. Completezi aplicația cu: Cererea de finanțare, Planul de afaceri și documentația solicitată și le încarci în aplicație
4. Proiectele se evalueaza (3 luni)
5. Esti invitat sa semnezi contractual de finantare

Atenție! Nu poti înregistra o societate de 2 ori în cadrul aceleiași sesiuni de înscriere , vei primi scrisoare de respingere pentru ambele înregistrări.

Ce faci dacă nu știi să elaborezi Planul de afaceri?


Kelso Consulting firmă specializată în finanțări europene nerambursabile elaborează întreaga documentație necesară pentru participare la Start Up Nation.

Interesat? Rezerva o sesiune de consultanta gratuita!

Clic AICI!