Investitii in procesarea/marketingul produselor din sectorul pomicol

Submasura 4.2a

Cand se pot depune proiecte?

Calendar depunere proiecte fonduri europene nerambursabile
  • 14 octombrie 2021 –14 ianuarie 2022

Pentru ce se acorda finantarea?

- investiții în cadrul întreprinderilor de prelucrare și comercializare a fructelor și marketingul produselor din fructe

Cine poate solicita finanțarea?

• Întreprinderile micro, mici, mijlocii și mari, definite conform legislației naționale în vigoare;

• Cooperativele, organizațiile și grupurile de producători care realizează investiții corporale și necorporale pentru procesarea și marketingul produselor agricole cuprinse în Anexa I la Tratatul de Instituire a Comunității Europene (TFUE), cu excepția produselor pescărești.

Cati bani se pot obtine si care este contributia proprie?

Fonduri europene nerambursabile
  • a) Întreprinderi micro și mici* - maxim 800.000 €, contributie proprie de 50% din totalul cheltuielilor (fara TVA)
  • b) Întreprinderi mijlocii* - maxim 1.100.000 €, contributie proprie de 50% din totalul cheltuielilor (fara TVA)
  • c) Întreprinderi mari* - maxim 1.500.000 €, contributie proprie de 40% din totalul cheltuielilor eligibile (fara TVA)

*inclusiv forme asociative și producerea de băuturi alcoolice În toate cazurile mai sus, intensitatea sprijinului nerambursabil se va putea micsora cu 20 % în cazul investițiilor colective.

Ce poti face cu banii?

  • a) Cheltuieli pentru Înfiinţarea, extinderea şi modernizarea unităţilor ce colectează, condiționează şi/ procesează materie primă provenită din sectorul pomicol
    - construcții si infrastructură internă şi utilităţi, precum şi branşamente şi racorduri necesare
    proiectelor, sisteme supraveghere video pentru activitatea propusă prin proiect etc;
    - unităţi mobile de procesare.
    - spații destinate personalului de producție: laboratoare, vestiare tip filtru pentru muncitori, spațiu pentru pregătirea și servirea mesei etc.
    b) Achiziţionarea, inclusiv în leasing, de utilaje noi, instalaţii, echipamente şi mijloace de transport specializate în scopul colectarii materiei prime
    - utilajelor, instalațiilor, echipamentelor necesare fluxului tehnologic
    - achiziționarea de echipamente utilizate pentru scăderea consumului de energie și a emisiilor GES ( ex. panouri solare, turbine eoliene, s.a.).
    - Autoizoterme (prevăzute cu izolație termică a pereților, dar fără agregat frigorific, fiind folosite pentru transportul mărfurilor alimentare);
    - Remorci și semiremorci izoterme cu și fără agregate de frig sau de control al temperaturii;
    -Cisterne pentru transport specializat pentru materia prima/produsul finit aferent activitatii din proiect;
    -Autoizoterme cu frig (transport produse perisabile sau cu temperaturi controlate).
    - utilaje specializate pentru ridicare, tractare, rulare, manipulare.
    - Rulote și autorulote alimentare

c) Cheltuieli generate de investițiile în producerea de energie regenerabilă pentru uz propriu* şi/sau eficiență energetică, sisteme de economisire a apei și în tehnologii de eliminare a deșeurilor în unitatea proprie, precum și alte investiții care contribuie la reducerea emisiilor de GES.

d) Cheltuieli generate de îmbunătăţirea controlului intern al calităţii și conformarea cu noile standarde** impuse de legislația europeană
e) Cheltuieli cu activități de comercializare a produselor:
- magazin la poarta unității (investiții noi și modernizare)
- magazine proprii în locație diferită de locația unității de procesare (doar investiții de modernizare),
- magazin on-line, rulote /autorulote alimentare, automate alimentare.

f) Cheltuieli cu active necorporale:
- Organizarea şi implementarea sistemelor de management a calităţii şi de siguranţă alimentară
- Achiziționarea de tehnologii (know‐how), patente şi licenţe
- Achiziţionarea de software
-înființarea unui site – pentru promovarea și comercializarea propriilor produse
- crearea conceptului de etichetă pentru produsele comercializate inclusiv costurile cu crearea/ achiziționarea și/ sau înregistrarea mărcii beneficiarului;
- crearea brandului/ brandurilor produsului/ produselor condiționate și/ sau procesate care vor face obiectul comercializării. Sunt eligibile și costurile cu achiziționarea și/ sau înregistrarea brandului/ brandurilor acestor produse.

f) Cheltuieli cu active necorporale:
- Organizarea şi implementarea sistemelor de management a calităţii şi de siguranţă alimentară
- Achiziționarea de tehnologii (know‐how), patente şi licenţe
- Achiziţionarea de software
-înființarea unui site – pentru promovarea și comercializarea propriilor produse
- crearea conceptului de etichetă pentru produsele comercializate inclusiv costurile cu crearea/ achiziționarea și/ sau înregistrarea mărcii beneficiarului;
- crearea brandului/ brandurilor produsului/ produselor condiționate și/ sau procesate care vor face obiectul comercializării. Sunt eligibile și costurile cu achiziționarea și/ sau înregistrarea brandului/ brandurilor acestor produse.

Ai nevoie de servicii de consultanță pentru elaborarea dosarului de finantare pentru obținerea fondurilor europene nerambursabile?! Rezerva o sesiune de consultanta GRATUITA.

Click AICI

Sau contacteaza-ne la: 0754039935, email: simona.culea@kelso.ro, www.kelso.ro.