Una dintre prioritatile POR din Regiunea Centru este valorificarea avantajelor digitalizării, în beneficiul cetățenilor, al companiilor, al organizațiilor de cercetare și al autorităților publice. Dat fiind ca gradul de digitalizare al IMM-urilor din regiune este unul scăzut, serviciile complexe fiind utilizate pe scară restrânsă sunt alocate fonduri europene nerambursabile pentru digitalizarea microintreprinderilor, intreprinderilor mici si mijlocii din regiune.
Care este valoarea finantarii nerambursabile?
Care este valoarea contributiei proprii?
Pentru ce se ofera finantarea?
a) adoptarea tehnologiilor digitale pentru a îmbunătăți procesele interne ale companiei: gestiunea materialelor prime pentru producție, a producției în sine, creșterea calității serviciilor oferite și a interacțiunii cu clienții, inclusiv simplificarea și eficientizarea activităților logistice prin produse și sisteme specializate de la sisteme de gestiune și analiză a datelor (de ex. RPA, CRM, PLM, ERP etc.), produse și sisteme VR/AR, până la colectarea datelor prin IoT și utlizarea acestor date în linii de producție automatizate, inclusiv soluții particularizate pentru probleme sau nișe specifice.
b) Dezvoltarea soluțiilor ce includ inteligențe artificiale simple (ex. algoritmi cu răspunsuri previzibile: Reactive AI – filtre spam, motoare de recomandări inclusiv motoare integrate în chat bots) și a celor bazate pe inteligențe complexe (ex. algoritmi cu memorie limitată: automatizarea vehiculelor, text-to-image, sisteme “chat bots” complexe cu memorie limitată) și dezvoltare tehnologiilor AI de ultimă generație pentru soluții inovative (Theory of Mind AI)
c) dezvoltarea comunicării digitale cu furnizorii/clienții, (de ex. sisteme de e-facturare, sisteme pentru circuit digitalizat de comandă etc.);
d) instruirea în vederea utilizării instrumentelor digitale achiziționate.
Cine poate primi finanțarea nerambursabilă
Ce conditii trebuie sa indeplineasca firma?
În urma implementării proiectului, solicitantul va intruni 7 din cele 12 criterii de intensitate digitală, conform Indexului de Intensitate Digitală – CRITERII DESI
Perioada de implementare după semnarea contractului de finanțare nu poate să depășească 24 de luni, în cazul proiectelor fără lucrări de construcții, și 36 de luni, în cazul proiectelor cu lucrări de construcții, maxim decembrie 2029.
Cum poti cheltui banii?
Pentru implementarea proiectului poti face urmatoarele tipuri de cheltuieli:
1. Active necorporale:
a) Software achiziționat sau dezvoltat/adaptat la comandă, precum:
b) Software personalizat pentru prezența online: website-uri de prezentare și promovare, magazine, soluții de e-commerce;
c) Software de securitate cibernetică (protecția tranzacțiilor online și a datelor personale): soluții pentru securizarea rețelelor, securizarea sistemelor de calcul, criptare de documente, securizarea prezenței pe internet (site-uri, conturi etc.);
d) Sisteme de operare, software pentru creare de conținut (editoare de text/grafică sau altele);
e) Alte tipuri de software disponibil pe piață sau creat la comandă, necesar în activitatea solicitantului care nu intră în celelalte categorii, în limitele impuse de specificul apelului
f) Cheltuieli de instalare, configurare și punere in funcțiune, inclusiv cheltuieli de testare.
Pentru a fi eligibile, activele necorporale pot fi achiziționate exclusiv sub formă de licență, care să fie înregistrată ca mijloc fix în contabilitatea beneficiarului. În cazul achizițiilor realizate sub formă de SaaS, beneficiarul va suporta din fonduri proprii costurile de abonament/subscripție.
2. Active corporale:
a) dispozitive și echipamente integrate cu soluții digitale, ce pot servi pentru automatizări și robotică; dispozitive și echipamente aferente E-commerce, IoT (Internet of Things), tehnologii blockchain, etc..
b) echipamente IT care să asigurare capacitate de memorie/spațiu de stocare fizic sau într-un cloud privat, rezultând, astfel, un activ deținut de beneficiar;
c) orice echipament care poate conduce la operaționalizarea activelor necorporale achiziționate, specifice digitalizării solicitantului, prin utilizarea tehnologiei informației.
d) cheltuieli de instalare, configurare și punere in funcțiune, inclusiv cheltuieli de testare;
3. Active corporale/necorporale, necesare realizării rețelei LAN/WiFi;
4. Servicii de instruire a personalului în vederea operaționalizării soluțiilor digitale care fac obiectul proiectului.
Pentru aceste cheltuieli se va aplica opțiunea de costuri simplificate sub formă de rată forfetară.
5. Servicii de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital indexabil;
6. Servicii de consultanță pentru elaborarea și pentru managementul/implementarea proiectului;
Pentru aceste cheltuieli se va aplica opțiunea de costuri simplificate sub formă de rată forfetară.
7. Servicii pentru activitățile obligatorii de informare și publicitate
Pentru aceste cheltuieli se va aplica opțiunea de costuri simplificate sub formă de rată forfetară
8. Auditul financiar
9. Auditul maturitate digitală
Un raport de audit de maturitate digitală va fi realizat înainte de depunerea cererii de finanțare și unul la finalul implementării proiectului, ambele fiind concretizate prin elaborarea unui raport.
Costul unitar al formării unui participant la program de formare profesională finalizată cu certificat de absolvire și competențe dobândite este în cuantum de 475,83 EUR pe participant/ pe program de formare – valoare fără TVA.
Categorii de costuri eligibile care se încadrează în acest cost unitar:
• Taxe și plăti către unitățile care au furnizat cursuri de formare profesională continuă, inclusiv taxa de curs, plata examinatorilor;
• Costul forței de muncă al instructorilor interni și externi și al personalului propriu al centrului de pregătire, precum si al altor persoane implicate exclusiv sau parțial în coordonarea și susținerea cursurilor de formare profesională continuă (FPC);
• Costul spațiului de pregătire (sălile de curs), al echipamentelor și materialelor didactice, inclusive consumabilele folosite pentru cursurile de formare profesională continuă;
• Costul transportului, diurnei și cazării;
• Costul forței de muncă pe durata participării la programul de formare.
Ai un IMM in judetul Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș sau Sibiu? Acum poti achizitiona echipamente IT si software sofisticate cu care sa iti digitalizeze afacerea.
Programeaza o sesiune de consultanta fonduri europene, gratuita, pentru a afla toate detaliile !
© 2024 KELSO CONSULTING
All Rights Reserved